Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Tatacara yang sering tidak kita amalkan bila melakukan urusan perniagaan. Promosi adalah satu transaksi paling penting untuk diamakan. Proses promosi juga mempunyai banyak dimensinya.
1 : Maklumat tentang perniagaan dan matlamatnya wajib tepat tanpa ada maksud tersembunyi atau mengelirukan pelanggan.
( Sampaikan maklukat mesti tepat )
2 : Sasaran yang ingin kita sampaikan maklumat ini mesti sasaran yang telah kita kenal pasti akan potensinya. Tentang latar belakang serta keperibadiannya.
( Sasaran yang tepat )
3 : Meletakkan diri dalam situasi yang boleh dipercayai. Mencari sasaran yang ringkas dan tidak terlalu nagetif dalam bidang perniagaan.
( Kepercayaan tinggi )
4 : Membuat satu tawaran yang menyenangkan kepada pelanggan dengan tawaran yang luar biasa sehingga mendorong pelanggan mahu denag produk kita.
( Tawaran yang bagus )
5 : Produk produk yang ditawarkan mestilah yang amat diperlukan tapi kelihatan sukar untuk mendapatkannya kerana mendapat permintaan tinggi dan tidak boleh diperolehi merata tempat kerana ianya dikawal.
( Permintaan tinggi dan pengeluaran terhad )
Wasallam.
No comments:
Post a Comment