Wednesday, October 8, 2014

KEUTAMAAN RUTIN



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

         Tatacara yang sering tidak kita amalkan bila melakukan urusan perniagaan. Promosi adalah satu transaksi paling penting untuk diamakan. Proses promosi juga mempunyai banyak dimensinya.

         1 :  Maklumat tentang perniagaan dan matlamatnya wajib tepat tanpa ada maksud tersembunyi atau mengelirukan pelanggan.

              ( Sampaikan maklukat mesti tepat )

         2 : Sasaran yang ingin kita sampaikan maklumat ini mesti sasaran yang telah kita kenal pasti akan potensinya. Tentang latar belakang serta keperibadiannya.

              ( Sasaran yang tepat )

         3 :  Meletakkan diri dalam situasi yang boleh dipercayai. Mencari sasaran yang ringkas dan tidak terlalu nagetif dalam bidang perniagaan.

              ( Kepercayaan tinggi )

        4 : Membuat satu tawaran yang menyenangkan kepada pelanggan dengan tawaran yang luar biasa sehingga mendorong pelanggan mahu denag produk kita.

              ( Tawaran yang bagus )

        5 : Produk produk yang ditawarkan mestilah yang amat diperlukan tapi kelihatan sukar untuk mendapatkannya kerana mendapat permintaan tinggi dan tidak boleh diperolehi merata tempat kerana ianya dikawal.

              ( Permintaan tinggi dan pengeluaran terhad )

Wasallam.



No comments:

Post a Comment