Thursday, November 6, 2014

PROJEK SURI RUMAH



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

           Hari ini kekangan kewangan menyebabkan banyak merasa tekanan yang tinggi dalam kehidupan. Masaalah kewangan juga boeh menyebabkan keharmonian rumah tangga menjadi tegang. Kadang kadang hanya disebabkan masaalah yang kecil sahaja rumahtangga boleh jadi kacau bilau.

           Seperti kebanyakkan orang juga, masaaah kewangan sering menyebabkan kita hilang tumpuan dalam hidup. Kita sentiasa sibuk bekerja untuk mencukupkan keperluan ini namun tidak pernah merasa untuk menunaikan tanggunjawab yang berat ini. Apalah sangat yang dapat kita harapkan bantuan kerajaan.

            Isu sabsidi hanya akan  lebih membebankan hidup jika isu ini menjadi harapan yang besar untuk menampung kehidupan ini. Kita telah dibiasakan dengan cara hidup yang mengharapkan bantuan demi bantuan. Oleh marilah kita mulakan gerakkan untuk menambahkan pendapatan dan meringankan beban kewangan keluarga dengan memulakan perniagaan secara konsisten.

Perniagaan yang mudah untuk kita uruskan, yang mudah kita harapkan hasilnya dan perniagaan yang tidak membebankan dari sudut modal. Dengan modal yang kita rasa mampu untuk kita adakan.

MARI UBAH CARA HIDUP
Wassalam. Terima kasih

My Team

No comments:

Post a Comment