Wednesday, August 20, 2014

Memahami Kehidupan

Assalamualaikum.

Asas kehidupan adalah harta serta wang ringgit. Manusia mula dinilai dari keberadaan harta yang dimiliki. sehingga kategori papa kedana yang menunjukkan golongan yang miskin dan melarat. Pekerjaan adalah satu satunya cara untuk mencari harta dan kekayaan. Namun sehingga kini belum dapat dibuktikan lagi jika seseorang boleh hidup senang lenang jika hanya bekerja atau makan gaji.

Sumber untuk mengaut kekayaan dalam kehidupan adalah melalui jalan perniagaan. Tak kiralah dari jenis apa pun perniagaan itu mahupun jenis produknya. Namun tak ramai yang mahu mengambil risiko dalam hidup untuk memulakan perniagaan. Kebanyakkan mereka tidak tahu untuk memulakan perniagaan dan juga barangan apa yang sesuai mahupun yang yang menjadi keperluan.

Harta atau lebih tepat DUIT harus dicari tak kira walau macam mana sekalipun susahnya. Namun cara yang sesuai selalunya jadi persoalan.Setiap perniagaan memerlukan hubungan dua hala yaitu
penjual dan penjual. Tak kira apa saja produknya, penjual dan pembeli tetap menjadi pasangang yang wajib. Manakala barangan dagangan akan melalui proses dimana keperluan masyarakat akan menjadi petunjuk utama.

Pertama adalah barangan keperluan harian seperti barangan makanan serta pakaian. Barangan keperluan untuk diisi dalam ruang rumah seperti perabut serta pinggan mangkuk. Manakala rumah untuk tempat tinggal sehingga kepada keperluan bagi kemudahan pengangkutan seperti kereta. Ini semuanya barangan berasakan keperluan utama yang mana ianya memerluka kadar modal yang besar jika ingin dijadikan asas perniagaan kita. Tempat perniagaan juga perlu disediakan seperti bangunan kedai mahupun stor.


Wasallam.

Terima kasih.

My Team


No comments:

Post a Comment