Sunday, August 24, 2014

Mengenali Ciri Ciri Awal perniagaan yang Biasa

Assalamualaikum.

1 . Perniagaan bermula dengan barangan keperluan harian yang sedia ada dari kategori barangan makanan hingga kebarangan keperluan peribadi. Kategori ini memerlukan ruangan kedai atau stor penyimpanan. Kadar modalnya tinggi. Perniagaan jenis juga memerlukan pekerja untuk operasi

2 . Perniagaan bermula dengan barangan keluaran sendiri, barangan dari jenis makanan sedia dimakan atau melalui tempahan seperti jahitan. Perniagaan ini memerlukan keupayaan berkerja yang tinggi. Peniaga juga perlu memasarkan barangan dengan cara tersendiri. Segala urusan dari pengeluaran hingga ke pengurusan perlu dilakukan sendiri.

3 . Perniagaan yang berasaskan barangan yang tidak ada terjual dimana mana pasaraya mahupun kedai kedai. Kita perlu memasarkan barangan dengan cara tersendiri mahupu secara berkumpulan. Perniagaan seperti ini hanya memerlukan dana modal yang tahap mampu. Manakala setiap urusan pengurusan telah disediakan oleh pihak pengeluar barangan ini. Kta tidak perlu risau tentang urusan transaksi serta aliran tunainya. Kesemua kemudahan pengurusan telah tersedia sistemnya.



wassalam

My Team

No comments:

Post a Comment